Kładzenie asfaltu na zimno jest szybsze i łatwiejsze w porównaniu do tradycyjnych form układania nawierzchni. Asfalt na zimno jest trwałą i solidną masą, która doskonale nadaje się do załatania i naprawy zniszczonych fragmentów drogi. Ten rodzaj asfaltu, swoje doskonałe właściwości zawdzięcza składnikom takim jak bitum i odpowiednie modyfikatory. Naprawione odcinki drogowe mogą być użytkowane niemal od razu po nałożeniu masy. Asfalt na zimno używany jest do łatania dziur na jezdniach, ścieżkach, lotniskach oraz parkingach. Same zalety! Jeśli mają Państwo problem z dziurawą drogą i zastanawiają się, jak kłaść asfalt na zimno, poniżej proponujemy rozwiązanie.
Asfalt na zimno – jak kłaść?
Naprawa nawierzchni drogowej za pomocą asfaltu na zimno jest niezwykle łatwa i zamyka się w kilkunastu minutach. Przystępując do kładzenia asfaltu, najpierw należy zadbać o bezpieczeństwo swoje i innych. Najlepiej więc ustawić trójkąty ostrzegawcze w odpowiednich odległościach. Przed wyłożeniem masy, trzeba dokładnie oczyścić dziurę i usunąć z niej wszelkie luźne elementy. Takie działanie przyczyni się do zapewnienia maksymalnej wytrzymałości i przyczepności asfaltu. Kolejnym krokiem jest wypełnienie całego ubytku produktem. Nadwyżkę substancji można z powrotem włożyć do opakowania. W następnej kolejności należy przystąpić do ubijania nawierzchni. Praca ta nie wymaga zastosowania specjalistycznych narzędzi, wystarczy zwykła łopata. Można też sięgnąć po dodatkowy sprzęt do ubijania, taki jak ubijarka elektryczna, ale nie jest to konieczne. Po ubiciu asfaltu droga jest gotowa do użytku.
Najczęstsze błędy przy kładzeniu asfaltu na zimno
- Podgrzewanie masy, które powoduje odparowanie składników, wpływających na odpowiednie właściwości asfaltu.
- Stosowanie asfaltu na zimno do naprawy całych nawierzchni, a nie pojedynczych ubytków.
- Stosowanie zbyt dużej ilości masy. Jeśli ubytek jest bardzo głęboki, można wypełnić jego spód zwykłym kruszywem